Coursera spełnia marzenia :)

Obiecałam post mający wprowadzić rewolucję w Waszej edukacji 😉
Czy rzeczywiście? Hmmm… wyobraźcie sobie, że możecie tu i teraz zapisać się na studia do najsławniejszych uniwersytetów na świecie, no weźmy np. Princeton, czy University of Edinburgh. Ale co lepsze, nie musicie tam wyjeżdżać, a jeszcze dodatkowo nic Was to nie kosztuje.
Takie możliwości daje nam Coursera – platforma oferująca kursy online prowadzone przez wykładowców znanych na całym świecie. Oczywiście, na pewno to nie to samo co stacjonarne dzienne studia na Uniwersytecie np. w Pensylwanii, ale to wspaniała możliwość rozwoju dla osób, które z rozmaitych względów nie mogą sobie pozwolić na studia za granicą.
W chwili obecnej Coursera współpracuje z 17 uniwersytetami i oferuje 116 kursów w 16 kategoriach. Ich lista się stale powiększa! W każdym kursie wykładowca umieszcza video wykłady, ćwiczenia, źródła i lektury, jest również forum, na którym uczestnicy kursów mogą się dzielić spostrzeżeniami na tematy związane z kursem, ale również szukać osób ze swojego kraju itp. I uwaga, KURSY SĄ CERTYFIKOWANE!!!
Jako studentka filologii i zagorzała pasjonatka języków, widzę w tym jeszcze jedną korzyść – wspaniały materiał do nauki języka angielskiego. Pamiętajmy także, że uczestnicząc w kursach Coursera mamy szansę nauczyć się języka branżowego, a nie tylko tego potocznego potrzebnego do codziennej komunikacji.
Ja sama jestem obecnie w trakcie 4 kursów. Codziennie nie mogę się nadziwić, że powstała taka strona. Myślałam, że wszystko na świecie dąży do komercjalizacji, prywatyzacji i różnych innych niebezpiecznych -cji, a tu taka niespodzianka!
Niech żyje otwarta edukacja i niech żyje Coursera!
Do zobaczenia na kursach 🙂
36 uwag do wpisu “Coursera spełnia marzenia :)

  1. Małe sprostowanie – Kursy na Coursera nie są certyfikowane. Tzn. możesz dostać zaświaczenie od prowadzącego, że wzięłaś udział w kursie i go ukończyłaś.
    To tak jakby instruktor nauki jazdy wystawił Tobie zaświadczenie, że wzięłaś udział w kursie nauki jazdy samochodem. Zaświadczenie to nie mówi, że zdałaś egzamin, mało tego – nie mówi nawet o tym, że byłabyś w stanie go zdać!

    Mimo to, warto korzystać z tej wiedzy – tym bardziej, że w niektórych dziedzinach może być ona na wyższym poziomie niż w Polsce (bardziej aktualne dane i badania) – ale nie dla certyfikatu, tylko dla podwyższenia własnych umiejętności czy wiedzy!

    Dzięki za Twój wpis na ten temat.

    PS Ja uczestniczę w 1 kursie od 2 tygodni.

    Lubię to

  2. Małe sprostowanie – Kursy na Coursera nie są certyfikowane. Tzn. możesz dostać zaświaczenie od prowadzącego, że wzięłaś udział w kursie i go ukończyłaś.
    To tak jakby instruktor nauki jazdy wystawił Tobie zaświadczenie, że wzięłaś udział w kursie nauki jazdy samochodem. Zaświadczenie to nie mówi, że zdałaś egzamin, mało tego – nie mówi nawet o tym, że byłabyś w stanie go zdać!

    Mimo to, warto korzystać z tej wiedzy – tym bardziej, że w niektórych dziedzinach może być ona na wyższym poziomie niż w Polsce (bardziej aktualne dane i badania) – ale nie dla certyfikatu, tylko dla podwyższenia własnych umiejętności czy wiedzy!

    Dzięki za Twój wpis na ten temat.

    PS Ja uczestniczę w 1 kursie od 2 tygodni.

    Lubię to

  3. Niestety ale na razie jeszcze nie ma takiej możliwości. Mam cichą nadzieję, że za jakiś czas będzie można się uczyć na Courserze również języków 🙂

    Ale tak swoją drogą – może nie dla początkujących, ale dla osób, które już jako tako oswoiły się z językiem i co nieco rozumieją – Coursera jest również świetnym sposobem na doszlifowanie rozumienia ze słuchu, pisania itd. Nie zmieniłam zdania od czasu napisania tego posta – nadal polecam 🙂

    Lubię to

  4. Niestety ale na razie jeszcze nie ma takiej możliwości. Mam cichą nadzieję, że za jakiś czas będzie można się uczyć na Courserze również języków 🙂

    Ale tak swoją drogą – może nie dla początkujących, ale dla osób, które już jako tako oswoiły się z językiem i co nieco rozumieją – Coursera jest również świetnym sposobem na doszlifowanie rozumienia ze słuchu, pisania itd. Nie zmieniłam zdania od czasu napisania tego posta – nadal polecam 🙂

    Lubię to

  5. Przepraszam ze tutaj to pisze, ale tak na szybko-czy znaja panstwo ten podrecznik: ,,Mówimy po francusku, Wiedza Powszechna (A.Platkow, M.Jaworowski)” czy jest dobry? Mozna prosic o recenzje?

    Lubię to

  6. Przepraszam ze tutaj to pisze, ale tak na szybko-czy znaja panstwo ten podrecznik: ,,Mówimy po francusku, Wiedza Powszechna (A.Platkow, M.Jaworowski)” czy jest dobry? Mozna prosic o recenzje?

    Lubię to

  7. Właśnie dzisiaj dołączyłam do grupy na Coursera i zauważyłam, że muszę zapłacić 49 $ w ramach zniżki (normalnie 90 $), a słyszałam, że te kursy są darmowe. Ktoś wie coś więcej na ten temat?

    Lubię to

  8. Właśnie dzisiaj dołączyłam do grupy na Coursera i zauważyłam, że muszę zapłacić 49 $ w ramach zniżki (normalnie 90 $), a słyszałam, że te kursy są darmowe. Ktoś wie coś więcej na ten temat?

    Lubię to

  9. a do jakiego kursu dołączyłeś? Wydaje mi się to niemożliwe, bo sama nawet obecnie jestem zapisana na dwa kursy i wszystko oczywiście jest za darmo. Może to opłata dla chętnych, np. chcących kupić podręcznik albo dołączyć do kursu fizycznie na uniwersytecie?

    Lubię to

  10. a do jakiego kursu dołączyłeś? Wydaje mi się to niemożliwe, bo sama nawet obecnie jestem zapisana na dwa kursy i wszystko oczywiście jest za darmo. Może to opłata dla chętnych, np. chcących kupić podręcznik albo dołączyć do kursu fizycznie na uniwersytecie?

    Lubię to

  11. Dołączyłam do Introduction to Genetics and Evolution i jak wchodzę na „Courses” i dalej „Go to class” w prawym górnym rogu mi wyskakuje „Join Signature Track
    2 weeks left to join!” i tam jest to napisane. Może to nie jest obowiązkowe?

    Lubię to

  12. Dołączyłam do Introduction to Genetics and Evolution i jak wchodzę na „Courses” i dalej „Go to class” w prawym górnym rogu mi wyskakuje „Join Signature Track
    2 weeks left to join!” i tam jest to napisane. Może to nie jest obowiązkowe?

    Lubię to

  13. Przepraszam, myślałam, że „TheNaturat” to mężczyzna :p Sprawdziłam i są do wyboru dwie opcje: „enroll for free” – jeśli chcesz przejść kurs za darmo i otrzymać generowany elektronicznie certyfikat i ten drugi „signature track” – jeśli chcesz otrzymać imienny certyfikat z potwierdzeniem Uniwersytetu i potwierdzeniem Twojej tożsamości. Nie doczytałam dokładnie, na czym polega ten certyfikat, ale domyślam się, że jest po prostu bardziej prestiżowy i wiarygodny.

    Lubię to

  14. Przepraszam, myślałam, że „TheNaturat” to mężczyzna :p Sprawdziłam i są do wyboru dwie opcje: „enroll for free” – jeśli chcesz przejść kurs za darmo i otrzymać generowany elektronicznie certyfikat i ten drugi „signature track” – jeśli chcesz otrzymać imienny certyfikat z potwierdzeniem Uniwersytetu i potwierdzeniem Twojej tożsamości. Nie doczytałam dokładnie, na czym polega ten certyfikat, ale domyślam się, że jest po prostu bardziej prestiżowy i wiarygodny.

    Lubię to

  15. Ok 😉 No też już sobie poczytałam, zawsze węszę podstęp. Ogólnie jeszcze nie ogarnęłam tego wszystkiego, dzisiaj na wykładzie babeczka nam powiedziała, że jest coś takiego i miałam chęć zobaczyć na czym to polega. Dzięki!

    Lubię to

  16. Ok 😉 No też już sobie poczytałam, zawsze węszę podstęp. Ogólnie jeszcze nie ogarnęłam tego wszystkiego, dzisiaj na wykładzie babeczka nam powiedziała, że jest coś takiego i miałam chęć zobaczyć na czym to polega. Dzięki!

    Lubię to

  17. Zapisałam się na kurs i niespodzianka – żeby otrzymać certyfikat mam w ciągu 2 tygodni wpłacić 49 $, cena normalna 69$. Miał być bezpłatnie 😦
    Wie ktoś może jak ten certyfikat wygląda? Czy te certyfikaty mają jakieś znaczenie np.w CV?

    Lubię to

  18. Zapisałam się na kurs i niespodzianka – żeby otrzymać certyfikat mam w ciągu 2 tygodni wpłacić 49 $, cena normalna 69$. Miał być bezpłatnie 😦
    Wie ktoś może jak ten certyfikat wygląda? Czy te certyfikaty mają jakieś znaczenie np.w CV?

    Lubię to

  19. Tak tak, ten płatny jest bardziej spersonalizowany, bodajże dokładniej weryfikują wyniki, które uzyskałaś na kursie i na samym certyfikacie jest oryginalny podpis prowadzącego, Twój wynik. Tym samym zapewne, jest on bardziej wartościowy, jeśli umieścisz go w CV 🙂 Zwyczajne certyfikaty są generowane automatycznie w formacie pdf dla każdego, kto ukończył kurs z ustalonym progiem punktów.

    Lubię to

  20. Tak tak, ten płatny jest bardziej spersonalizowany, bodajże dokładniej weryfikują wyniki, które uzyskałaś na kursie i na samym certyfikacie jest oryginalny podpis prowadzącego, Twój wynik. Tym samym zapewne, jest on bardziej wartościowy, jeśli umieścisz go w CV 🙂 Zwyczajne certyfikaty są generowane automatycznie w formacie pdf dla każdego, kto ukończył kurs z ustalonym progiem punktów.

    Lubię to

Skomentuj

