Księżniczka Motywacja….

Ponieważ o 10.00 mam egzamin z lektoratu z francuskiego, chciałabym się szybciutko podzielić z Wami pewną rzeczą. Ciężko to nazwać odkryciem, bo na innych blogach językowych czytałam o tym sposobie już setki razy, dla Was również nie będzie to żadna nowość. A jednak, dopiero po paru latach nauki dotarło do mnie, żeby spróbować i że to naprawdę działa! 
Otóż chodzi o sporządzenie tabeli, w której zapisujemy codziennie, co dokładnie zrobiliśmy. Nie ściemniamy, nie naciągamy prawdy, tylko szczerze, w imię własnego honoru. Poniżej możecie zobaczyć moją tabelę. Jak widać, jest ona podzielona na kolumny, w których zapisuję pracę w zakresie jakiegoś konkretnego podręcznika (u mnie np. słówka=Profesor Pierre) lub sprawności językowej, oczywiście przy konkretnej dacie. Jak najbardziej wskazany jest własny kod myślowy, skróty, obrazki, cokolwiek chcecie tam wstawić – to przecież Wasz pamiętnik postępów! 
Dlaczego jestem tak zachwycona i w ogóle każę Wam poświęcać czas na czytanie o tej banalnej metodzie? 🙂 Wydaje mi się, że wielu z Was tak jak ja, może bagatelizować jej wartość. Ale ja już odkryłam, że:
  • w ten sposób personalizujemy swoją naukę – tak jak napisałam – jest to pamiętnik naszej pracy=naszych osiągnięć
  • wiemy co zrobiliśmy, gdzie jesteśmy, które metody dają postępy, które nie
  • możemy obserwować zmiany, walczyć ze swoimi słabościami, lenistwem
  • tabela jest naszą spowiedzią z nauki – to niezbity dowód na to czy się przykładaliśmy, czy też nie
  • wprowadza porządek – nie przerabiamy kilka razy tego samego, nie gubimy się w materiałach, obiektywnie oceniamy wkład naszej pracy
  • rozwija systematyczność – a to przecież klucz do sukcesu w nauce języka
  • pełni funkcję motywującą – bo przecież nie lubimy zostawiać w tabeli pustych okienek 😉
Prostota tej metody działa tylko na jej korzyść. Wypełnienie tabeli zajmuje codziennie 3 minuty, a refleksje mogą być bezcenne w procesie nauki. Jeśli tak jak ja byliście do tej pory ślepi na dobrodziejstwa takich nieskomplikowanych i być może pozornie nieprzydatnych sposobów, spróbujcie!
4 uwagi do wpisu “Księżniczka Motywacja….

  1. Od ponad pół roku, czyli od początku nauki hiszpańskiego, też prowadzę takie zapiski i jest to rzeczywiście fantastyczny sposób na zdobycie motywacji:) Początkowo prowadziłam te zapiski w formie tabelki i było to świetne, później zaczęłam prowadzić zwykły książkowy kalendarz, gdzie mam miejsce na więcej notatek i bardzo mobilizuje mnie myśl, że za kilka lat będę miała kilka takich kalendarzy, pełnych zapisków dotyczących tego, jak wyglądała moja droga do (mam nadzieję) znajomości języka:D I rzeczywiście, każdego dnia staram się zrobić jak najwięcej, bo myśl o kolejnej zapisanej stronie bardzo mnie motywuje. Kiedy natomiast mam gorszy dzień, to i tak staram się zrobić cokolwiek, żeby tylko strona nie pozostała pusta:D To bardzo dużo daje i polecam ten sposób każdemu, czy to w formie tabelki, czy kalendarza, czy jakiejkolwiek innej 🙂

    Lubię to

  2. Od ponad pół roku, czyli od początku nauki hiszpańskiego, też prowadzę takie zapiski i jest to rzeczywiście fantastyczny sposób na zdobycie motywacji:) Początkowo prowadziłam te zapiski w formie tabelki i było to świetne, później zaczęłam prowadzić zwykły książkowy kalendarz, gdzie mam miejsce na więcej notatek i bardzo mobilizuje mnie myśl, że za kilka lat będę miała kilka takich kalendarzy, pełnych zapisków dotyczących tego, jak wyglądała moja droga do (mam nadzieję) znajomości języka:D I rzeczywiście, każdego dnia staram się zrobić jak najwięcej, bo myśl o kolejnej zapisanej stronie bardzo mnie motywuje. Kiedy natomiast mam gorszy dzień, to i tak staram się zrobić cokolwiek, żeby tylko strona nie pozostała pusta:D To bardzo dużo daje i polecam ten sposób każdemu, czy to w formie tabelki, czy kalendarza, czy jakiejkolwiek innej 🙂

    Lubię to

Skomentuj

